Esimesena on näha viimane sissekanne. Et kõik kenasti algusest alates läbi loetud saaks, siis selleks on paremas servas reisikiri päevade kaupa ära jagatud - klikka aga kenasti seal! Ning lisasin India teemat puudutavaid olulisemaid linke kah sinna. Pilte saab näha aga siin.

Friday, November 10, 2006

Agra – Jaipur (Pink City)

k0435 äratus. Rikshaga raudteejaama. Seal aga selgus tõsiasi, et pileti saam küll kui tahame, aga selle vaid II klassi. Ning teine ‘hea’ üllatus oli see, et me oleks võinud vabalt 2h kauem magada – rong hilines just nii palju.

Raudteejaamas tuli meiega vestlema üks slovakitar, kes on võtnud endale sellise rändava-töötava noore inimese elustiili. Oli teine viibinud juba ei mäleta kui mitmes riigis ja seal mõni aeg töödanud ning ringi reisinu. Praegu võttis ta sihiks India ja muu siin kandi Aasia, kus plaanis mõned kuud ringi reisida.

k0800 – lõpuks siiski rong saabus. Meie siis ronisime II klassi, mis oli juba enne seda jaama puupüsti täis, aga sinna tuli veel inimesi lisaks. Aga õnneks oli selle vaguni ja ukse juures, kus me sisse end pressisime ühe ülemise lavatsi peal piisavalt ruumi, et saime alguses sinna oma kottidega maha istuda ja mõne aja pärast õnnestus meil veidi ka külitada – kuigi ega see mõnus ei olnud, pea hakkas kah valutama miski pärast. Otsustasime, et enam me II klassi ei võta, tulgu mis tuleb.

k1300 – jõudsime Jaipur'i. Üllatus oli see, et rikshamees, kes meile seekord sappa haakis pakkuski sõitu kõigest 10Rs’i eest. Hiljem saime ka aru miks – ta püüdis enda teenuseid ka hiljem meile pakkuda, aga me saime tast kenasti lahti kui olime tema telefoninumbri üles märkinud ja lubanud tagasi helistada.

Hotell Jaipur Inn, mille me olime välja valinud, osutus küll mitte nii sootsaks kui eeldasime, aga piisavalt OK tuba piisavalt OK hinna eest (650Rs) oli siiski saadaval. Muide avastasime selle hotelli ukse peal Rolling Estonians’ite kleepsu – ju ka nemad peatusid oma retkel siin.

Hotelli restoranis toidu valik just suur polnud ja nii otsustasime end puhtaks pesta ja linna peale laiama minna ;), st. suundusime söögikohta otsima. Alguses käisime raha vahetamas, kuna esimene ports hakkas juba otsa saama ja plaanisime ju ka kaamelisafarile minna, mis meie arvutuste kohaselt pidi nii mõnigi sada ruupiat meile maksma minema.

Jaipur’i linn ja üldse Rajastan tundusid palju läänelikumad ja puhtamad kui teised meie poolt seni külastatud kohad. Isegi liiklus oli palju korrektsem ja valgusfoori tuledest peeti kinni.

Einestamiseks leidsime ühe uhke restorani, kus pakuti jumalikku lassit ja värsket mahla. Ka teised road olid üli head. Avastasime enda jaoks siin uue roa – tosa. Hiljem jalutasime veel linna peal ringi ja vanalinnas. Viimane neist nägi välja juba rohkem sellise India moodi, mida me varem näinud olime – määrdunud, rahva rohke ja hullu liiklusega.

Vahetasime meie sõpradega sms’e – nad saabusid Indiasse 5 päeva meist hiljem ja tegid vahepeal väikese rahvuspargi külastuse ja suundusid nüüd Jaipuri ning pärast seda Jaisalmer'i (kõrbe linna).

PS. Õhtul käisime teist korda reisi jooksul internetis ja saatsime kodustele kirja.