Esimesena on näha viimane sissekanne. Et kõik kenasti algusest alates läbi loetud saaks, siis selleks on paremas servas reisikiri päevade kaupa ära jagatud - klikka aga kenasti seal! Ning lisasin India teemat puudutavaid olulisemaid linke kah sinna. Pilte saab näha aga siin.

Saturday, November 04, 2006

Delhi - Agra (Taj Mahal)

k0445 – äratus. Pakkisime asjad ümber nii, et Eestis ja Soomes vajaminevad talveriided said eraldi kotti, mille me siis jätsime hotelli hoiule – et oleks kergemad kotid, mis kaasas kanda. Tagasilend läheb ju meil ka Delhist, et tagasiteel tuleme siit läbi niiehknaa.

k0515 – jalutasime rongijaama. Meie hotellist liitus meiega samale rongile kaasa neiu Belgiast, kes viibis Indias nädalasel reisil, mis lõppes konverentsiga Delhis.

k0615 – läks sõiduks. Kuna meil oli piletid kallimas klassis, siis seal kaasnes lisaks rongisõidule ka hommikusöök. Alguses toodi teed ja küpsist. Arvasime, et see ongi kogu söök ja nii otsustasime esimesed kaasa võetud makaroniroad leige veega nahka pista. Hiljem muidugi saime veel miski juurviljakotleti koos kolme hernega, kõrvale saia ja mahla.

k0815 – jõudsime Agra Contt jaama. Kohe haakis miski tüüp meile sappa ja püüdis meid abistada järgmise rongipileti ostul. Siin saime siis teada kõike seda, mida ma eelneval päeval rongipiletite ostu kohta kirjutasin.

Lõpuks tulid piletid palju odavamad, kui alguses oletasime. See tuli sellest, et meil õnnestus piletid saada SL (sleeper) klassi, mis on II (teine – kõige odavam klass) järel odavuselt teine. See eest saab seal aga pikali heita ja magada – st igal inimesel on oma nari.

Abistaja motiiv selgus kohe pärast rongipiletite ostu – taksomajandaja. Plaanitud 45-50Rs riksha asemel saime 70Rs masina. Kuna olime alles fresh turistid, siis ei teadnud seda, et rongijaamast väljaspool on hinnad kõvasti madalamad.

Lasime end Taj Mahal'i lõunaväravasse viia – seal lähedal on terve trobikond hotelle. Kahes esimeses saime eitavad vastused. Hiljem saime muidugi aru, et oleks peale esmast eitavat vastust täpsustama hakkama enda soovi. Enamasti anti igal pool eitav vastus, kui avaldasime soovi tuba võtta. Aga see kehtis vaid kõige kallima toa kohta. Millegipärast on neil seal Indias kombeks arvestada vaid kõige kallimate tubade järgi oma täituvust. See et neil on veel terve trobikond odavamaid tube, mis on täiesti tühjad – ei lähe mitte arvesse.

Nii oligi, et kolmandas hotellis, kuhu me jõudsime - Taj Khema - otsustasime hakata rohkem pinnima ja see tasus ära. Saime toa, mis oli meil küll kõvasti kallim (700Rs) kui algselt plaanisime ja kehvemas seisus kui lootsime (puupõrand oli kohati läbi vajunud) aga see eest avanes hotelli territooriumil asvalt künkalt jumalik vaade Taj Mahalile.

Pärast väikest une/puhkepausi tegime paar pilti meie künka pealt koos vaatega Taj Mahalile – Mõmmi ja Taj Mahal; Anni, Mõmmi ja Taj Mahal; mina, Mõmmi ja Taj Mahal :) Siis külastasime ühte kohalikku katuserestorani ja edasi suundusime suurt maailma kaunidust ennast kaema.

Kuigi me teadsime, et telefone ja videokaameraid ning toitu kaasa sinna võtta ei tohi, ei teadnud me et ka meie Mõmmit ja seljakotti ei tohi kaasa vedada. Pidime nad pakiruumi hoiule panema.

Nii siis - me olimegi seal! Kaasas vaid kaks fotokat, joogipudelid (mis koos 750Rs’iste piletitega kaasa anti) ja Lonely Planet'i raamat. Veetsime aega kõvasti pildistades ja ringi jalutades, imetledes Taj Mahali ja vaadates sealseid inimesi.

Juhtus ka selline intsident, et ühel hetkel kui ma Annist veidi kaugemal olin (noh nii 4-5m), siis tormas kari hindusid (maakad – seda oli koha kaugelt näha) Annile kaela rippuma, et temaga nii koos pilti teha – see oli jube elamus.

Seest ei näe Taj Mahal küll eriti suur välja, sest ta on topelt ruumina ehitatud – sisemine (kirstude jäljendite asupaik) on omakorda ümbritsetud välimise ringruumiga. Ootasime pea, et päikeseloojanguni (siis Taj Mahal suletakse), et näha raamatus kirjeldatud värvimuutusi tema seintel – aga ei muffigi. Ei tea kas selles oli süüdi sudusegune õhk või lihtaslt aastaajast tingitud päikese asend – aga neid värvimuutusi me ei näinud.

k1800 – väljas on täitsa pime juba.

PS. Delhiga võrreldes, siin liiklust pea et ei olegi.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Kas juhtusite ninapidi vastu TM seina minema ja kivi pinda põrnitsema?
Mäletan (kolasin P- Indias nov. 98), et sain lausa kivi sisse vaadata, selline pool- või veidi läbipaistav marmor ...!