Esimesena on näha viimane sissekanne. Et kõik kenasti algusest alates läbi loetud saaks, siis selleks on paremas servas reisikiri päevade kaupa ära jagatud - klikka aga kenasti seal! Ning lisasin India teemat puudutavaid olulisemaid linke kah sinna. Pilte saab näha aga siin.

Sunday, November 26, 2006

Palolem (Goa) – 9.päev (viimane päev)

k0700 – ärkasime. Vasta hommikut läks taas jahedamaks ja fliisid tulid meile siinohal kenasti appi ja isegi villased sokid rändasid öö jooksul jalga – nendega on ikka üli hea magada, sest peaasi et tallad ja varbad soojas on.

Enne muid tometamisi suundusime kohe ujuma – mõnusalt jahe vesi oli, st jahedam kui igapäevaselt. Tol hetkel oli veel vaid üks ujuja peale meie ja paar inimest, kes harrastasid hommikust jooksmist ning siis baaride ja pubide töötajad, kes juba korrastasid enda territooriume – sättisid toole paika ja päikesevarje jnejne.

Maksime enda hüti eest ära. Tont (nii me kutsusime selle koha omanikku) ei osanud arvestada ja küsis 9 öö eest 3000Rs’i (algselt olime kokku leppinud 350Rs/öö). Õnneks ma nuiasin temalt ka vastavasisulise tsheki makstud raha eest välja – selle kirjutas ta muidugi ruudulisele paberile - ilma mingite rekvisiitideta.

Pärast maksmist tuli vant tagasi ja ütles, et ikka rohkem tuleb maksta, et ta arvestas valesti – ju naine käratas talle nende hütis peale, et sa vana loll nii vähe siis küsisid! Meie aga keeldusime – viidates sellele, et üks terve päev puudus vesi, ja nii mõnelgi päeval kadus elekter ära ja ehitajate tehtud lärm segas meil puhkamast jnejne. Tont podises natuke ja kadus siis koos naisega onnide vahele.

Üldse tundus ta selline kahtlane vend – sest tema juurde sisse kolides ei tahtnud ta meid alguses kuskile kirjagi panna, ja igas india hotellis täitma pidanud turistiplanketi täitis ta kah hiljem üle ning pani sinna hilisema kuupäeva peale – ju ta hiilis maksudest niiviisi kõrvale. Otustasime, et kui ta veel mölisema tuleb, siis ähvardame kohaliku maksuametiga teda ;)

Otsustasime, et loobume algselt plaanitud variandist, kus me oleksime rentinud ühte kahest onnist veel õhtani - kuna meil ei tasunud enne lennujaama sõitma hakata kui alles südaöö paiku – lennuk väljus ju kuskil hommikul k0600-0700 ajal.

k1200 viisime enda kotid meie lemmikrestorani juurde, kus nad olid kelneritele – keda me kõiki juba pea et nimepidi teadsime – pidevalt silme all ja nii meil muret polnud.

Kondasime pikalt mööda randa ringi ujusime veelkord soojas ja soolases ookeanivees, rüüpasime ühes baaris vaikselt õlut ja Anni luges oma raamatut. Päike hakkas selle kõige juures ise kenasti peale ;)

Õhtustasime viimast korda meie lemmikrestoranis, käisime veel korra internetis, et aega surnuks lüüa ja siis plaanisime minema hakata. Aga oh õnnetust, algselt kokkulepitud taksovanaga ei läinud meil õnneks – oli teine jooma hakanud. Ja nii läks lõhki meie algne kokkulepitud hind 800Rs’i Palolem-Goa Airport. Ja kuna oli juba k2300, siis küsisivad kõik alles jäänud kaks taksojuhti vapralt 1000Rs’i selle otsa eest. Kauplesime mis kauplesime, aga nemad hinda ei muutnud – no jah nad nägid, et tehku mis me tahame, ära siit veab üks neist meid kindlalt. Maksime selle 1000Rs’i siis selle sõidu eest.

k0037 jõudsime Goa lennujaama kohale. Otse ja taksoga sõites läks meil vaid miskine 45min vist. Aga samas ka 10 korda kallimalt kui sama ots bussidega. (muidugi öösel bussid ei sõida). Väljas oli 27kraadi sooja. Tuult pea, et ei olnudki.

Kohapeal selgus, et peame esimesed 3h lennujaama ees ootama, sest enne k0400 nad uksi ei ava. Olime mõnda aega ainukesed terve selle maja peale peale turvameeste. Katrin ja Triinu tukkusid, Anni luges raamatut, mina kondasin ringi ja lugesin ühte kohalikku ajalehte, mille olin sealt ukse juurest leidnud – oli täitsa värske leht. Mõne aja pärast saabus veel kaks inimest. Aga veidi enne k0400 hakas neid turiste tassivaid väikeseid taksobusse juurde tulema nagu seeni pärast vihma.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Tüüpiline eesti turist: kohalik toit on "löga", kohalik inimene on "tont" ja asjad, millega eesti inimene tegeleb, on kohalikega "mölisemine" ja "haleda tünga tegemine".

Sellepärast neid turiste igal pool tillist tõmmataksegi, et puudub elementaarne respekt külalise poolt kohaliku suhtes.